Les forces polítiques de l’Entesa han acordat passar a l’ofensiva contra la corrupció amb mesures concretes. Avui, el Govern d’Entesa acordarà un conjunt de decisions per a reforçar el combat anti-corrupció. El paquet de mesures inclourà nous sistemes de major transparència i informació en matèria de contractació pública, i també una sèrie de reformes de les lleis de fundacions i de la Sindicatura de comptes.
El president Montilla i els dirigents d’ Esquerra i Iniciativa van acordar ahir sortir a l’ofensiva contra els casos recents de corrupció, adoptant un conjunt de mesures que donin més transparència als processos administratius de l’obra pública i garanteixin un major control sobre les fundacions.
La principal mesura pactada fa referència a las requalificaciones urbanístiques. El Departament de Política Territorial rebrà avui la comesa de modificar la legislació per ta d’assegurar que els ajuntaments que autoritzin requalificacions percebin una part significativa dels beneficis econòmics, i aquests no caiguin sols en mans dels promotors. També es reforçarà la transparència de tal manera que quedi plena constància de qui es beneficia de les requalificacions.
Les mesures del Govern afectaran també al control de les fundacions, per a fer impossibles casos com la donació de 630.000 euros de la Fundació Orfeó Català, presidida per Fèlix Millet, a la Fundació Trias Fargas, vinculada a Convergència. Es reformarà la llei del protectorat de fundacions per tal que les entitats que reben recursos públics no puguin desviar-los a tercers.
Les mesures acordades avui començaran a implementar-se de manera ràpida. Aquelles que repquereixen la via parlamentària, com la llei de la Sindicatura de Comptes i la de protectorats de fundacions, tenen el compromís d’aprovació en la present legislatura.



