Portada

Prenafeta declara que no recorda “res” després de 22 anys

prenafetaL’exsecretari general de Presidència de la Generalitat, Lluís Prenafeta, ha assegurat aquest dilluns durant la seva declaració com a testimoni del cas Hisenda que després de 22 anys no recorda “res” de l’estudi que presumptament va signar i es va encarregar a una de les implicades en el cas, Mayra Mas, dona de l’inspector José Lucas Carrasco.

Durant el seu testimoni, de poc més de 15 minuts, Prenafeta ha estat preguntat per aquest informe de finals dels anys 80, i ha assegurat que durant 20 anys van passar molts estudis com aquest per les seves mans i que no pot recordar els detalls. Prenafeta també ha al.legat que, pel seu càrrec, no havia d’”ocupar-se de temes administratius“.

Prenafeta ha explicat que el termini en què es va tramitar l’estudi –que es va iniciar l’1 de desembre de 1987, es va adjudicar el dia 4 del mateix mes i es va signar al dia següent– “és molt ràpid“, però segurament va ser “perquè es va creure necessari“. A més, ha negat que la lletra manuscrita que es llegeix en l’informe fos seva.

La breu declaració de Lluís Prenafeta –que ha arribat a l’Audiència davant d’una gran expectació mediàtica– estava proposada per l’Advocat de l’Estat del macrojudici sobre la trama de corrupció destapada als anys 90 per presumptes suborns d’empresaris a inspectors d’Hisenda a canvi de no aixecar actes fiscals.

En l’actualitat, Prenafeta està imputat en el cas Pretòria, la trama de corrupció urbanística que hauria tingut el seu epicentre a Santa Coloma de Gramenet. El passat 7 de desembre el jutge de l’Audiència Nacional, Baltasar Garzón, va dictar la seva llibertat provisional sota fiança d’un milió d’euros. L’exalt càrrec de CiU portava en presó provisional des del passat 30 d’octubre.

El judici pel cas Hisenda s’ha suspès fins dijous, quan està previst que declari l’ex ministre Josep Borrell, que va ser Secretari d’Estat d’Hisenda entre 1984 i 1991, cap dels inspectors en el moment dels fets i que va truncar les seves aspiracions polítiques a la Moncloa.

El debat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Entrades relacionades

Back to top button