Nou Cicle

Raimon Obiols: “Poner en riesgo el Estado”

Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page

La campanya desfermada contra el govern de Sànchez, em recorda molt la campanya d’”acoso y derribo” de meitat dels anys noranta contra el govern de Felipe Gonzalez.

Ara la duresa és  major. La brutalitat de les expresions arriba  a extrems inaudits, amb acusacions al “felón Sánchez“, “Presidente ilegítimo” (segons Casado) d'”alta traición a España” (segons Casado), “humillación intolerable para España” (segons Rivera), “puñalada por la espada” (segons un comunicat del PP), etc. Les dretes ha ensumat sang i van a totes, com aleshores.

Després d’aquella campanya contra González, que acabà amb Aznar  a La Moncloa, Luís María Ansón fou entrevistat per la revista Tiempo, i s’explicà llargament:

Había que terminar con Felipe González, ésa era la cuestión. Al subir el listón de la crítica se llegó a tal extremo que en muchos momentos se rozó la estabilidad del propio Estado. Eso es verdad. Tenía razón González cuando denunció ese peligro…, pero era la única forma de sacarlo de ahí“.

“La cultura de la crispación existió porque no había manera de vencer a Felipe González con otras armas. Ese era el problema. González ganó tres elecciones por mayoría absoluta y volvió a ganar la cuarta cuando todo indicaba que iba a perder. Hubo que elevar la crítica hasta extremos que a veces afectaron al propio Estado.”

El text de la entrevista fou revisat prèviament  per Anson, que suprimí  una part inicialment transcrita  que deia “…llegar al límite y poner en riesgo el Estado con tal de terminar con él.”

Abans d’ahir Anson escrivia a El Mundo (Conspiración para la rebelión) parlant del judici que s’apropa:

El asunto que tiembla entre las manos de jueces y magistrados es pólvora a punto de arder. La menor ligereza podría provocar la deflagración.”

Miau.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Security Code: