Nou Cicle
 
 
Pàgina d'inici
 

AGRESSIÓ ULTRA-ESPANYOLISTA A MISLATA (PAÍS VALENCIÀ)

 

JOANJO AGUAR MATOSES

 

Santiago Rosado, cap de llista del BLOC Nacionalista Valencià a Mislata, fou apallissat la matinada del dimecres, 26-9-2007, per membres d'ESPANYA 2000 (organització d'extrema dreta espanyolista) a l'eixida del centre autogestionat 'La quimera', al qual hi és associat.

Segons pareix, uns joves d'entre 16 i 18 anys llançaren cudols a la porta del local a les 02:00 hores. En eixe moment, Santi i un company eixiren del local per a veure-li'ls la cara, doncs aquest tipus de comportament s'havia repetit en eixos joves en més de 10 ocasions i la policia sempre havia expedit com a resposta que, si no els identificaven, ells no podien fer res.

En el moment d'eixir i seguir-los, separats Santi i el company per a cobrir els dos carrers, els xics es posaren a insultar de lluny a Santi amb crits de 'piojoso' i de 'rojo', sent, al seu temps, respostos per Santi, que els qualificà de 'fatxes'. En aquest moment, quatre homes eixiren d'un costat i, bramant 'Nosotros somos fatxas' i '¡Arriba España!', colpejaren a Santi, malparant-li l'ull dret, desgarrant-li part de l'orella dreta i propinant-li diverses patades a terra abans que ell poguera fugir.

Després de passar per l'hospital amb tal que li posaren punts i li curaren la resta de ferides, Santi anà a denunciar el fet a la policia, resultant-li impossible fer-ho en valencià perquè, segons els agents, cap d'ells l'entenia, raó per la qual l'agredit mateix redactà la denúncia sense col·laboració de la policia i la presentà en la seua llengua, lamentant també el fet de que se li negara el dret constitucional d'emprar-la.

Tot això succeïx poques setmanes després que la jutgessa de Mislata absolguera ESPANYA 2000 per haver penjat als fòrums de la seua pàgina web les dades de Santiago, instant a què se li fera 'una visita'. La jutjessa ni tan sols va premetre a Santi parlar al judici.

El mateix José Luís Roberto, president d'ESPANYA 2000, president d'ANELA (Asociación Nacional Española de Locales de Alterne [això és, de Puticlubs]) i amo, entre altres empresses, de 'El Cobrador del Frac' o de 'Levantina de Seguridad', li va advertir a l'eixida del jutjat que es tornarien a veure. La visita, segons pareix, ja l'ha fet.

Per favor, còpia aquest text i reenvia el correu. La premsa no se'n farà ressó perquè estes coses no els convé que les sàpiga la gent.

I recorda que, si la violència és el mitjà dels covards, la paraula ho és del intel·ligents.

Tots som Santi Rosado!

Estem amb tu!

 
 
Pàgina d'inici
Arxiu |  Escriu-nos |  Qui som